top of page

בזמן האחרון אנחנו נתקלים הרבה במוכרים חדשים שפונים אלינו לצלם את המוצרים שלהם לאמזון או במוכרים ותיקים יותר שרוצים לשפר את התמונות הקיימות שלהם. למעשה, מניסיונינו 

רוב המוכרים באמזון אינם מרוצים מספיק מהתמונות שלהם ומרגישים שהיו יכולים להגיע לאחוזי המרה גבוהים יותר. כידוע ההשקעה הכספית הנדרשת בכדי להתחיל למכור באמזון היא גדולה

ועם זאת, כאשר המוכר הממוצע מגיע לשלב הצילום הוא לרוב מתקצב את העניין נמוך ומסתפק בתמונות ברמה סבירה במקרה הטוב ומזעזעת במקרה הרע. לכן החלטנו לכתוב מאמר על מה שאנחנו מאמינים שצריך להיות בליסט תמונות באמזון בתקופה כל כך תחרותית.

1. צילום מוצרים בסטודיו ותאורה מקצועית:

אנחנו עוסקים במכירה ושיווק בשוק תחרותי, צילום מוצרים ללא תאורה מקצועית יוצר תמונות שבהרבה מקרים הן מגורענות, שרופות, לא מפוקסות ועוד. מעבר לזה, תאורת מקצועית נותנת 

לכל מוצר מעיין אפקט יפה יותר ומקצועי, שמאוד מזכיר לנו כל מוצר שראינו בפרסומת אי פעם.

זווית צילום - כאשר אנחנו בוחרים מאילו זוויות לצלם מוצר, כדאי שנתחשב במוצר עצמו, מאילו זוויות הוא נראה הכי טוב ואילו זוויות נותנות אינפורמציה אבל חשוב לא פחןות, כדאי מאוד 

שנסתכל על זוויות הצילום של המתחרים שלנו. פעמים רבות בדיקה זו יכולה להראות לנו שמוצרים שמצולמים מזווית מסויימת לתמונה הראשית מצליחים יותר.

2. ריטוש!

ריטוש של המוצרים הוא משהו שלצערנו אנחנו לא רואים הרבה, רבים מהמוכרים מעלים את המוצר שלהם ככה כמו שהוא. כידוע המוצרים מגיעים במשלוח מסין או מארץ אחרת ולפעמים הם 

פגומים קצת, סרוטים, מאובקים ועוד מיני עניינים שאולי לא נראים בעין הרגילה אבל בולטים מאוד תחת המצלמה. לדעתנו, ריטוש של המוצרים הוא הכרחי ביותר, על מנת לגרום למוצר 

שלכם להראות הכי טוב שהוא יכול. תיקון פגמים, ניקוי של אבק וסריטות והוספה של השתקפות והצללה מתחת למוצר יכולים לייצר שינוי גדול.

טיפ 1: דאגו תמיד לקבל סמפל במצב הכי טוב שאפשר ושימרו סמפל שלא נגעתם בו לצילום המוצר.

עכשיו שיש לנו צילום איכותי של המוצר שלנו, מה הלאה ? אנחנו מאוד מאמינים שאם עשיתם צילום מקצועי וטוב של המוצר שלכם כבר עשיתם המון לקראת ההצלחה שלכם.

עם זאת מספר דברים נוספים הם הכרחיים כדי להתבלט ולדלג מעל התחרות:

3. שימוש באלמנטים משטרסטוק (או כל בנק תמונות אחר שטרסטוק סתם יקרים נורא):

למוכר הממוצע באמזון אין תקציב לשימוש בדוגמנית והפקת ענק של תמונות אווירה. לכן לרוב כשמנסים לעשות דבר כזה משתמשים בבני משפחה או חברים, אך גם הדוגמנים שאנחנו בדרך כלל מוצאים וגם הסביבה שבה אנחנו מצלמים לא מייצרים (לרוב) תמונות מקצועיות ברמה מספקת. שנית, במידה והמוצר שלכם דורש סביבה אווירתית שאין לכם בצורה נגישה, תתקשו מאוד לייצר אווירה נכונה מבלי לשלם סכומי כסף גבוהים. לכן אנחנו מאוד מאוד ממליצים על שימוש בשתילות של המוצר שלכם על תמונות קנויות. שם יש לכם שליטה כמעט מוחלטת בסביבה שבה אתם רוצים שהמוצר שלכם יופיע, והתמונות שנגישות לכם מאפשרות יצירה של תמונה ברמת מקצועיות ואסטתיקה מהמדרגה הראשונה.

רבים אומרים ששתילות לא נראות אמיתיות וחוששים ללכת על האופציה הזו ועל כך אנחנו אומרים שני דברים:

1. אין מה לעשות, תצטרכו ללכת לצלם או גרפיקאי שיודע לעשות את זה טוב ויכול להראות לכם דוגמאות לכך שהוא יודע!

2. כפי שאנחנו מסבירים הרבה, גם השתילה הטובה ביותר ניתנת לזיהוי אם אנחנו מחפשים לראות את זה, אבל הלקוח שמסתכל בליסט שלכם לא מחפש! רק אם השתילה ממש בולטת 

בחוסר המקצויות שלה אתם עלולים לקבל אפקט שלילי בו אתם נתפסים כלא מקצועיים או מזייפים. במידה והשתילה טובה, הלקוח רואה תמונה אסטתית, איכותית, מעבירה רגש וכולי.

ולבסוף, הטריק המבריק של תמונת פרסומת:

שימו לב למגזינים, פרסומות של בראנדים מובילים ותראו את הטריק שבו הם משתמשים. המוצר, מצולם היטב מופיע על רקע לבן בקדמת התמונה ותמונה רלוונטית מופיעה ברקע

אפילו מבלי לשתול את המוצר בתוכה. בצורה זו אנחנו יכולים ליצור תמונות מהממות, מעבירות רגש ויופי מבלי להתעסק בצילומי אווירה יקרים.

אינפוגרפיקה:

הצורך בגרפיקה משתנה ממוצר למוצר, צילום מוצרים איכותי, ריטוש ושימוש באלמנטים משטרסטוק הוא חשוב ביותר. אך מה שמאפשר לכם ליצור נראות מקצועית, ממותגת ומוכרת

הוא השימוש בגרפיקה. הגרפיקה מבדלת אתכם מרוב התחרות שאינה משתמשת בגרפיקה או משתמשת בגרפיקה חובבנית. מאפשרת לכם להעביר מידע בצורה שמחמיאה למוצר ולליסט,

להדגיש את היתרונות שלכם על פני התחרות ולהוסיף סטייל כללי לכל העניין. 

אז מה כוללת אינפוגרפיקה:

1. משפטים שיווקיים - משפט שיווקי, שמדגיש את היתרונות שלכם, נותן טוויסט הומוריטסי וכולי, יכול לתרום המון למראה ולרושם. בעיקר אם הוא כתוב בפונט ראוי

וממוקם נכון בתמונה.

טיפ 2: גשו לאתר dafont וביחרו פונט חינמי שמתאים לכם, תוכלו לבקש מהגרפיקאי שלכם או מהצלם להשתמש בו.

2. הצגת אינפורמציה בצורה מקורית ויפה - יתרונות, פרטי מידע קטנים וחשובים וכל דגש אחר - אם הם כתובים בצורה קוהרנטית עם שפה גרפית אחידה ויפה לאורך כל רצף התמונות 

האפקט שמתקבל הוא ענק.

3. שימוש בבאנרים איכותיים שמיידעים את הלקוח על האחריות שהוא מקבל, מיתוגים שונים ועוד.

הנושא האחרון הוא המחקר של התחרות לפני תחילת הצילומים:

לאחר עבודה ממושכת בתחום של צילום מוצרים לאמזון למדנו שעל מנת לספק ללקוח

תוצאה שבאמת באה להתבדל ולהתבלט, מוטלת עלינו האחריות לבחון את התחרות

לעומק ולהבין למה מוכר אחד מצליח והשני לא, בתחום הספציפי של המוצר.

אילו תמונות מייצרות הצלחה, מה הזווית הכי כדאית לתמונה הראשית. איזה 

סגנון מאפיין את המוכרים המצליחים ביותר לאותו מוצר. ויותר מזה, לקרוא את

הביקורות השליליות ביותר של המתחרים ולהבין מה מטריד את הלקחוחת

ולספק הסבר או דגש בתמונות, שמבהיר לקונה שהבעיה הזו נפתרה או לא קיימת

במוצר.

אנחנו מאוד מאמינים שצלם מוצרים שמצלם לאמזון צריך לחשוב כמו מוכר, להשקיע 

מחשבה בכל מוצר ומוצר כאילו אחריות השיווק וההצלחה מוטלות על כתפיו. להפעיל 

יצירתיות ומקוריות כדי לעלות מעל התחרות, ולא להסתפק בליסט תמונות שהוא פחות 

מהכי טוב בקטגוריה.

טיפ 3: אנחנו ממליצים ללכת לצלם מקצועי ומעבר לזה צלם טוב. שיכול להראות

לכם דוגמא לליסטים שעשה ושנראים לכם. להשקיע את הכסף בשלב זה של פיתוח

המוצר שלכם כי בסוף התמונות הן הפנים של כל העסק שלכם ועושות את רוב המכירה

או אי המכירה.

לבסוף נאחל לכם הצלחה רבה בדרך הזו, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר

במידה ואתם רוצים להתייעץ על הנושאים של המאמר. או להגיב למטה.

bottom of page